Trápí vás příliš jemné vlasy? Dodejte jim objem!

1. dubna 2012 v 21:16 | Miška |  Hair

Jak na jemné vlasy, aby byly vaší ozdobou?
Foto: Thinkstock
Jak na jemné vlasy, aby byly vaší ozdobou?

Pátráte po zaručených tricích, jak své jemné vlasy přetvořit v ultra hustou hřívu? Pak vás hned na úvod zklameme - jejich síla a hustota je dána geneticky, takže se budete muset naučit pracovat s tím, co vám nadělila příroda (nebo spíš rodiče). Můžeme vám ale prozradit několik triků, díky kterým budou i ty nejjemnější vlasy vypadat skvěle. Jste pro?
Jemné vlasy často působí dojmem, že je jich málo. Samozřejmě existují ženy, které mají vlasy nejen jemné, ale i řídké (ty by neměly vynechat náš článek Účesy pro řídké vlasy), většinou jde ale jen o optický klam. Můžete mít stejné množství vlasů jako vaše kamarádka, která má hřívu jako z reklamy na šampony, a přesto bude vaše kštice v porovnání s její vypadat jako chudší příbuzná. Důvod? Jemné vlasy jsou totiž v průměru až o čtvrtinu tenčí, než je běžné.

Držte se kratších délek

Nejlepší, co můžete pro váš typ vlasů udělat, je dopřát jim kvalitní střih. Pokud chcete vlasům dodat objem, držte se spíše kratších délek. "Pakliže jsou vlasy delší než po ramena, mnohem snadněji plihnou. Ani rovné zastřižení není tím nejlepším řešením, kadeřník by měl vlasy prostříhat, a to hlavně na temeni hlavy. Správný střih udělá opravdu hodně," říká kadeřnice Šárka Almanová.

Méně je více

Tohle pořekadlo platí u jemných vlasů dvojnásob. Mají tendenci snadno plihnout, a jakmile jim k tomu navíc dáte další záminku (příliš těžké přípravky), nebudete se těšit z čerstvě umytých a nadýchaných vlasů moc dlouho. Používat byste proto měly produkty speciálně určené pro jemné vlasy nebo ty na dodání objemu, jejich složení bývá lehčí. Vyzkoušet můžete šampon (Tigi Bed Head, 300 korun), pomerančový šampon pro jemné vlasy (Lavera, 199 korun) nebo kondicionér (Nu Skin, 507 korun. Jako doplňující péče potom dobře funguje Thickening Cream (label.m, 500 korun) nebo objemový sprej Amplify Rootlifter (Matrix, 330 korun), který vlasy od kořínků nadzvedává. Kondicionér nikdy nenanášejte až ke kořínkům, majitelky jemných vlasů si často vystačí s trochou, kterou vetřou do konečků.

Na foto (zleva): Amplify Rootlifter-Matrix 330 Kč, šampon Lavera 199 Kč, Weightless Conditioner 507 Kč; archiv firemNa foto (zleva): Epic Volume – Tigi 300 Kč, Thickening Cream – label.m 500 Kč; archiv firem

Přejděte na bezalkoholový režim

Při foukání vlasů se rozhodně vyplatí pracovat s kulatým kartáčem, který vaše vlasy nadzvedne od hlavy. Pozor si dejte na horký vzduch, který by vašim vlasům uškodil. Jemným typům svědčí i vlny, které byste ale zase neměly vytvářet pomocí kulmy nebo žehličky, šetrnější je spletení vlasů do copu. Dodáváte svojí kštici objem tupírováním? Tahle metoda sice může být účinná, ale vašim vlasům příliš nesvědčí. Už tak jemné vlasy ještě více oslabí a ty jsou potom náchylnější k lámání. Pryč s ní.
Fénem se doporučuje šetřit; Thinkstock
Vyvarujte se také přílišnému používání stylingových přípravků, vhodnější jsou opět objemové a ty, které neobsahují alkohol. Silně tužicí přípravky by pro vás měly být tabu, vlas totiž obalí a ten samozřejmě ještě rychleji plihne. Naopak by vám mohla vyhovovat lehká tužidla ve formě spreje.

Začaly vaše vlasy z ničeho nic slábnout? Zjistěte proč!

Hned v úvodu jsme vám říkali, že na typu vašich vlasů nic nezměníte. To ale platí jen v případě, že jsou takové odjakživa. Pokud vaše hříva zničehonic zeslabuje, měly byste se pustit do pátrání po příčinách. Výkyvy se mohou objevovat po těžkých nemocech, prodělaných operacích nebo léčbě rakoviny, můžete se ale také potýkat s poruchou funkce štítné žlázy. Při výraznějších změnách stavu vlasů se proto vždycky raději obraťte na kožního lékaře, který se pokusí záhadu vašich vlasů rozlousknout. Škodit si můžete také nevhodnou stravou, a to zejména nedostatkem vitaminů skupiny B (hlavně B7 - biotin, najdete ho ve žloutcích, kvasnicích, mléce nebo ledvinkách), vitaminu E (máslo, mléko, oříšky, sója), železa (vnitřnosti, luštěniny listová zelenina), vápníku (mléčné výrobky, listová zelenina, oříšky, ovesné vločky) nebo zinku (játra, mléko, mořské ryby, žloutky, cereálie).

Zdroj: prozeny.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 yuu. yuu. | Web | 1. dubna 2012 v 21:21 | Reagovat

hey dopr.. ty mě těma fotkama provokuješ, co!?DDD já si tady stříhám vlasy kartáčuju si je a furt "mám tak hnusný vlasy mggg" a ty se tady vytasíš s fotkama! no to si piš, že je budu ukazovat mrtvejm pornohercům:'DDDDD

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama